Monday 20 November 2017

Przeprowadzka średnio openoffice


Jak korzystać z Arkuszy kalkulacyjnych Google 6 czerwca 2006 roku firma Google wydała produkt w arkuszach kalkulacyjnych jako ograniczony test dla niewielkiej liczby użytkowników. Ten ograniczony test utknął w pobliżu, a Arkusze Google są obecnie szeroko stosowane jako podfunkcje Dokumentów Google. Produkt przypomina prostą wersję Microsoft Excel z niektórymi funkcjami sieciowymi, takimi jak łatwa współpraca. Pierwsze kroki z Arkuszami Google są przyjazne dla użytkownika i intuicyjne. Kroki Edytuj część pierwszą z trzech: Otwieranie arkusza kalkulacyjnego Edytuj Uzyskaj dostęp do Arkuszy Google. Znajdź aplikację, przechodząc do Arkuszy. Możesz też kliknąć menu siatki w górnym, prawym rogu ekranu, gdy jesteś na stronie głównej Google, na swoim koncie Gmail lub na dowolnej stronie z wynikami wyszukiwania Google. Z menu wybierz Dokumenty, a następnie kliknij menu z trzema poziomymi liniami w górnym, lewym rogu strony Dokumentów. Arkusze powinny pojawić się jako druga opcja od góry i możesz to kliknąć. Wreszcie możesz uzyskać dostęp do Arkuszy na Dysku Google, klikając menu rozwijane Mój dysk. Arkusze pojawią się jako jedna z opcji. 1 Otwórz nowy arkusz kalkulacyjny. Google wyświetla różne szablony w temacie Rozpocznij nowy tekst w arkuszu kalkulacyjnym. Najbardziej podstawową opcją jest pusty arkusz, ale możesz również otwierać szablony przeznaczone na budżety, kalendarze i wiele innych zastosowań. Kliknij Więcej, aby zobaczyć kilka dodatkowych szablonów. 2 Zmień nazwę arkusza kalkulacyjnego. Nowe arkusze kalkulacyjne rozpoczynają się od pochylonego tekstu Odtworzony arkusz kalkulacyjny w górnym lewym rogu ekranu. Po prostu kliknij ten tekst, zastąp go tytułem, w którym chcesz zapisać dokument, a następnie kliknij przycisk Zwróć. Otwórz istniejący arkusz kalkulacyjny ze swojego komputera. Możesz zobaczyć listę dokumentów Microsoft Excel i Arkuszy Google znajdujących się pod dostępnymi szablonami. Są to dokumenty, które zostały już zapisane w sekcji Mój dysk w Dokumentach Google. Jeśli chcesz otworzyć arkusz kalkulacyjny, który nie znajduje się na Moim dysku, kliknij ikonę folderu w górnym, prawym rogu ekranu (co powie: Otwórz selektor plików, gdy kursor znajdzie się nad nim). Opcja Prześlij znajduje się całkowicie po prawej stronie, co umożliwia przeciąganie i upuszczanie plików z komputera lub wybieranie pliku z list folderów. Część druga z trzech: Używanie Arkuszy Google Edytuj Wprowadź dane w wierszach i kolumnach. Zauważ, że możesz oznaczyć pierwszą komórkę wierszy i kolumn, pogrubiając tekst początkowych komórek, aby odróżnić je od następnych danych liczbowych. Znajdziesz kolumny przechodzące przez całą drogę do litery Z i początkowo do 1000 wierszy. 3 Możesz również dodać kolejne wiersze, przewijając do dołu i klikając przycisk Dodaj. Po nim następuje pole tekstowe (i tekst oznaczający więcej wierszy u dołu), które pozwala określić liczbę rzędów, które chcesz dodać. Dostosuj wiersze i kolumny. Aby manipulować całymi wierszami (usuwać, ukrywać, kopiować i wklejać itd.), Kliknij prawym przyciskiem myszy numer wiersza i wybierz preferowaną funkcję z wyświetlonego menu. Aby wykonać podobne funkcje do całych kolumn, kliknij strzałkę rozwijaną, która pojawi się, gdy kursor znajdzie się nad literą kolumny. Możesz także przenieść lub usunąć wiersz lub kolumnę, wybierając odpowiednio jej numer lub literę i wybierając zakładkę Edycja. Możesz dodać nowy wiersz lub kolumnę do określonej lokalizacji, wybierając dowolną komórkę w niej zawartą i klikając kartę Wstaw na pasku narzędzi. Zobaczysz opcje wstawiania wierszy lub kolumn powyżej lub poniżej oraz po prawej lub lewej stronie wybranej komórki. Formatuj komórki, wiersze lub kolumny. Aby sformatować cały wiersz lub kolumnę, wybierz odpowiedni numer lub literę. Aby sformatować pojedynczą komórkę, wybierz tę komórkę. Po wybraniu żądanego zbioru danych możesz kliknąć kartę Format lub wybrać spośród wielu opcji formatowania (czcionka, rozmiar czcionki, pogrubienie, kursywa itp.) Wzdłuż paska narzędzi. Karta Format i pasek narzędzi pozwalają również określić wyrównanie i zawijanie tekstu dla tekstu lub danych w komórce, wierszu lub kolumnie. Wybierając wiele komórek (poziomo lub pionowo), odkryjesz także opcję scalania komórek na karcie Format i pasku narzędzi. Aby dostosować sposób, w jaki liczby są reprezentowane w komórce, wierszu lub kolumnie, pamiętaj, że istnieje podsekcja Liczba na karcie Formatowanie. Umożliwia to wyświetlanie liczb na różne sposoby (waluty, wartości procentowe itp.). Zobaczysz również kilka często używanych opcji formatowania liczb wzdłuż paska narzędzi, a także małe menu rozwijane dla dodatkowych formatów liczb. Porządkuj dane. Po wybraniu żądanego zestawu danych z określonych komórek, wierszy lub kolumn, możesz je sortować lub filtrować, klikając kartę Dane. Możesz nawet nazwać zakresy danych w celu łatwiejszego odniesienia. Wstaw grafikę. Różne reprezentacje wizualne mogą być przydatne, gdy próbujemy pomóc innym w lepszym zrozumieniu danych. Możesz znaleźć opcję umieszczania wykresów, obrazów, linków, formularzy i rysunków u dołu menu rozwijanego, które pojawia się po wybraniu karty Wstaw. Wykonuj funkcje. Umiejętność wykonywania obliczeń przez Arkusze Google jest jedną z bardziej przydatnych funkcji. Znajdziesz Funkcje na karcie Wstawianie i po prawej stronie paska narzędzi. Kliknięcie przycisku paska narzędzi spowoduje wyświetlenie kilku najczęściej używanych funkcji (SUMA, ŚREDNIA, itp.) Wraz z opcją Więcej funkcji u dołu menu rozwijanego. Arkusze Google oferują większość tych samych funkcji, które użytkownicy znajdują w programie Microsoft Excel, więc osoby już doświadczone w korzystaniu z tego oprogramowania powinny uznać arkusze za całkiem znane. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą również tworzyć własne funkcje za pomocą Google Apps Script. Pełniejszy poradnik można znaleźć tutaj: developers. googleapps-scriptguidessheetsfunctionsadstarted. Czy Google Docs można ustawić tak, aby tylko Ty mógł je przeglądać Odebrane przez wikiHow Contributor Tak. W rzeczywistości jest to domyślne ustawienie dla dowolnego dokumentu Google, który utworzyłeś. Jeśli chcesz zmienić te ustawienia, kliknij niebieski przycisk Udostępnij w górnej, prawej części ekranu. Dzięki temu możesz ustalić, czy inni mogą wyświetlać, edytować lub komentować Twój dokument oraz czy zdecydujesz się udostępnić go komukolwiek innemu. W jaki sposób mogę utworzyć arkusz kalkulacyjny i wypełnić kolumny A, B, C (itp.) Własnymi nagłówkami, zachowując sekwencję numerów po lewej stronie Odmówiony przez wikiHow Podmiot współpracujący Niestety, nie ma możliwości zastąpienia samych literowanych nagłówków. Musisz utworzyć własne nagłówki w pierwszym wierszu pod tymi literami. Należy jednak pamiętać, że można zablokować ten (lub dowolny inny) nowy wiersz nagłówka, aby pozostał na miejscu podczas przewijania lub sortowania danych pod spodem. Znajdziesz opcję Zablokuj na karcie Widok. Jak pogrubiać linie poziomo i pionowo Odebrane przez wikiHow Contributor Klikając na początkowy numer wiersza lub literę kolumny, zauważysz, że podświetlony został cały zakres danych w tym wierszu lub kolumnie. Po wybraniu kliknij pogrubiony przycisk (wielka litera B) na pasku narzędzi lub wybierz kartę Formatowanie, a następnie kliknij Pogrubienie. Mam zdjęcia w arkuszu kalkulacyjnym i chcę je skopiować i zapisać oddzielnie od arkusza. Jak to zrobić Odebrane przez wikiHow Contributor Po prostu przeciągnij zdjęcia z arkusza kalkulacyjnego na pulpit lub do dowolnego folderu, w którym chcesz go zapisać. Zwróć uwagę, że jeśli wybierzesz zdjęcie (klikając je bez przesuwania), pojawi się funkcja przeciągania, która pozwala tylko przenieść zdjęcie w samym arkuszu. Innymi słowy, aby zapisać go poza arkuszem kalkulacyjnym, musisz wybrać i przenieść go w tym samym czasie. Jak tworzyć tabele przestawne w programie Excel Jak utworzyć mapę Google za pomocą arkuszy danych Excel i Fusion Jak przełączać się z poczty Yahoo do Gmaila Jak importować zarchiwizowane wiadomości e-mail z programu Outlook do Gmaila za pomocą języka GML Jak utworzyć wykres Google z wprowadzeniem przez użytkownika Jak utworzyć mapę Google Broszura Używanie Dokumentów Google Jak zapisywać Dokumenty Google Jak pobierać Dokumenty Google Jak utworzyć kalendarz w Dokumentach Google Jak dodać dźwięk do prezentacji GoogleLibreOffice Samouczki do bazy danych OpenOffice Wyszukiwanie niestandardowe - Wyniki zostaną otwarte w nowym oknie lub karcie Ta strona, tak jak jest stanął 16 grudnia, jest dostępny, przetłumaczony przez ludzi, na indonezyjski przez Chameleon Johna. Ta strona, jak to było w dniu 16 marca, jest dostępna, przetłumaczona przez ludzi, na język hindi przez MHA Degree USA. Ta strona, jak to było w styczniu 17, jest dostępna, przetłumaczona przez ludzi, na język irlandzki za pomocą ticketa podróżnego. Ta strona, jak to było w marcu 16, jest dostępna, przetłumaczona przez ludzi, na litewski przez Giedriusa Sadauskasa Ta strona, jak to było we wrześniu 2017 roku, jest dostępna, przetłumaczona przez ludzi, na serbsko-chorwacką przez Web Geeks Ta strona, jako Stało się to w lipcu 2018 r., zostało przetłumaczone przez ludzi na węgierski przez Zsolta Borosa. ooBase, czyli baza Base Libre Office Open Offices bezpłatna, wieloplatformowa baza danych (zawiera również artykuły o innych składnikach pakietu Libre Office OpenOffice). LibreOffice Open Office Ten link przeniesie Cię do paska bocznego na temat podobieństw i różnic, problemów. Niezależnie od tego, czy korzystasz z OpenOffice lub LibreOffice, myślę, że jesteś mądry i mam nadzieję, że moje samouczki będą równie przydatne dla Ciebie. . Sheepdog Guides Poradniki na temat korzystania z baz danych, aby uczynić życie lepszym. 819581958195 Pierwsze trzy sekcje pokazują, jak zacząć. Oszczędzają czas, pokazując podstawy, które będą potrzebne, jeśli zamierzasz robić postępy z łatwością w prawie każdym aspekcie pracy z bazami danych. (To bardzo nieefektywne, aby nauczyć się korzystać z baz danych w taki sposób, na przykład, nauczyłeś się używać procesora tekstu.) Jeden losowy bit na raz.) 819581958195Po przejściu przez te wstępne samouczki, powinieneś być gotowy, aby przeskoczyć do tego, co ma Twoje zainteresowanie poniższymi. 819581958195 A potem są te szanse. Staram się, aby moje strony były przyjazne dla przeglądarki. Zmień rozmiar okna przeglądarki tak, aby był jak największy. Tekst będzie ładnie płynął. Łatwiej jest odczytać w wąskim oknie. a reszta ekranu będzie darmowa dla twoich ćwiczeń ooBase Przytrzymaj klawisz kontrolny (ctrl) i naciśnij znak plus, znak minus lub zero, aby zmienić rozmiar tekstu w Firefoksie i innych dobrych przeglądarkach. Ta i kolejna dobra podpowiedź jest wyjaśniona na mojej stronie przeglądania zaawansowanego. Używaj Facebookowych podobieństw, Googlesów, itd. Przyciski u góry prawie każdej strony. Jeśli nikt nie czyta tych rzeczy, nie ma większego sensu w pisaniu ich. (Czy to twoja wiadomość dla mnie) I nikt ich nie czyta, jeśli nie słyszą o nich. Wyszukiwania Google uwzględniają masy. A masy używają smartfona i mają 15 sekund koncentracji uwagi. Te strony nie są przeznaczone dla tej grupy odbiorców. Pierwsza sekcja: Czy jesteś nowicjuszem ooBase Jeśli tak, radzimy zacząć od samouczków w tej sekcji. Dają ci wycieczkę, z ograniczonymi powtórzeniami i nakładaniem się. Skacz dookoła, jeśli chcesz, ale robienie ich kolejno może być bardziej produktywne. Trasa Whirlwind. Ten samouczek nie jest typowy dla tego, co piszę. Ale zajmuje ci to raczej szybko, choć robi rzeczy. Nie rozpaczaj, jeśli idzie zbyt szybko. Ive wyjaśnił rzeczy pełniej gdzie indziej. Podczas tej tragicznej wycieczki stwórz mały stolik, uruchom prosty raport. Kopię skompletowanej bazy danych można pobrać, oszczędzając czas wprowadzania danych i upewniając się, że żadna literówka nie uniemożliwia działania kopii. Praca z bazami danych: wprowadzenie. Pracowałeś z Access, dBase, Paradox itp. Być może mógłbyś to pominąć. ale jest krótki. Prawdopodobnie najlepiej przejrzeć go, na wszelki wypadek. Jeśli tego nie potrzebujesz, powinieneś być w stanie szybko go przeczytać. Jeśli nie możesz szybko go przeczytać. potrzebujesz go Zainstalowałeś OpenOffice. w ten sposób otrzymujesz swoją bazę danych. To działa. przeważnie. ale. . nie możesz edytować danych w formularzu lub coś innego jest po prostu dziwne. Na stronie znajdują się krótkie notatki o ooBazy potrzebne do silnika Java i linki do innych pomocy instalacyjnych po instalacji. (Nie ma zbyt wielu luk do bazy danych OpenOffices, ale nie byłbyś pierwszą osobą, która napotkałaby na tę uciążliwość, łatwo ją naprawiłeś, szczęśliwie. Formularz jest tylko do odczytu, nie mogę go edytować Jest to częsty problem dla nowych użytkowników. Dane (Spróbuj i zobacz) Ale nie możesz edytować formularza Przeczytaj tę krótką notatkę, aby dowiedzieć się, że możesz zmienić projekt formularza, mimo wszystko Aktualizacja OpenOffice Krótkie notatki na temat tego, jak płynnie mechanizm wbudowany w Open Office 2.x pracował dla mnie, gdy uaktualniłem maszynę Windows do Open Office w wersji 3.0.0 (jestem teraz na OpenOffice 4.1.1, a wszystkie aktualizacje działają dobrze dla mnie.) Instalacja Ubuntu Linux OpenOffice (i jej bazy danych) Jeśli masz ooBase działa płynnie, możesz pominąć tę stronę, ale próbowałeś użyć Kreatora formularzy Ta strona omawia również problemy z mechanizmem Java Typy danych Typy danych Szybkie słowo na temat typów danych, określane również jako typy pól, pomocne podczas konfigurowania tabele. (Istnieje również dłuższa dyskusja w kolekcji Discourses). Alt ernate sposób tworzenia tabel. Nie musisz tego czytać. Tworzenie tabel z widokiem projektu. Jeśli jesteś poza etapem początkującym, wypróbuj Table Design (polecany również początkującym początkującym) Prosty formularz. Zarządzanie danymi książki adresowej za pomocą formularza, który jest właściwym sposobem. (Samouczek obejmuje także użycie formularzy przy użyciu formularzy, z większą dokładnością, a także obejmuje kilka dodatkowych materiałów po drodze.) Proste zapytanie. Pierwsze spojrzenie na zapytania, korzystając z danych z książki adresowej. Klucze podstawowe. Krótkie notatki na temat czegoś, co musisz zrobić dla każdej tabeli: dołącz klucz podstawowy. Dalsze komentarze pojawiają się w moim samouczku Level Two na temat kluczy podstawowych. 819581958195Drukowanie etykiet adresowych. Szybki przewodnik, pomijając niektóre szczegóły. 819581958195Drukowanie (wybrane) etykiety adresu. Rozszerzenie samouczka książki adresowej. Omawia także sortowanie i filtrowanie. Korzystanie z formularzy (z falbankami) Podstawowe techniki, które powinieneś opanować. Polecam ci ten samouczek, nie tyle o informacjach na temat tworzenia formularzy, ale o ogólnych informacjach na temat sposobu działania ooBase. Jeśli ukończysz ten samouczek, powinieneś nauczyć się prezentować tabelę z polami w pożądanej kolejności, między innymi. Zostanie również pokazane, jak filtrować wyświetlane rekordy. Cała DOBRA STUFF (Samouczek dotyczący Prostej Formy, powyżej, obejmuje także niektóre punkty centralne zawarte w tym samouczku, ale mniej kompleksowo i bez uwzględniania tylu przypadkowych tematów). Wzajemna integralność, formularze i kwerendy z wieloma tabelami, przy użyciu relacji są ważnymi koncepcjami. a organizacja moich tutoriali na ich temat jest niedoskonała, dlatego stworzyłem przewodnik dla przewodników, do czego prowadzi link. Proszę o humor (niezwiązany z Open Office. więcej o tym dalej) Poświęć chwilę na moją wizytę Akademia Płaskiej Ziemi. Ma on na celu pomóc dzieciom (lub dorosłym, którzy tęsknili za szkołą) zainteresowanym nauką, wiedzieć, jakie są pytania, aby uzyskać podstawowe ramy wiedzy, na których mogą zbudować dobre zrozumienie. Bez cukru, nie loga z efektowną grafiką lub układem strony. tylko trochę skoncentrowanych rzeczy Good For You. Musi być NIEKTÓRZY ludzi, którzy nie boją się znaleźć sposobu na poszerzenie swojej wiedzy. Wymień go również na każdym odpowiednim forum, które odwiedzasz, (otwiera się w nowej karcie lub oknie, dzięki czemu możesz wrócić tutaj, zamykając je.) ) Odwiedź Akademię Flat-Earth. Proszę (otwiera się w nowej karcie lub oknie) Druga sekcja: Rozważ te po zapoznaniu się z prostymi operacjami ooBase, które omówiono w samouczkach w pierwszej sekcji. Tworzenie formularza z polem obliczeniowym. Ważna umiejętność i wykonuje inne elementarne umiejętności. Więcej na polach obliczeniowych. Ten samouczek, nominalnie, dotyczy obliczania wpływów ze sprzedaży w serwisie eBay i Amazon. Dodajesz rekord dla każdej sprzedaży i otrzymujesz dwa raporty. jeden dla wpływów ze sprzedaży w serwisie eBay, jeden dla wpływów ze sprzedaży Amazon. Nie sądzę, że nie sprzedam online, nie ma dla mnie znaczenia Nie myśl o tym, ponieważ odpowiedź dla sprzedawców ilustruje pewne sprytne sposoby, aby baza danych zaczęła kaszleć. (Istnieją dwa raporty, ponieważ formuły dotyczące tego, co dostajesz po sprzedaży na jednym z rynków, różnią się od formuł dla twoich wpływów ze sprzedaży w drugim.) To nie jest jak zrobić jedną rzecz. Ale świadomość podstawowych ruchów nie wystarczy. To robi, jak zrobić kilka rzeczy. ale pokazuje także, że funkcje działają razem. Napisane w lipcu 2018 r. Nie jest tak długie jak w niektórych moich samouczkach, a także jest napisane bardziej umiejętnie, przynosząc korzyści pracy, którą wykonałem przed zrobieniem tego jednego Importowanie tabel z innych miejsc, np. bazy danych poza bazą. To wydaje się być popularnym wyborem. Pomoże Ci w kilku sprawach, w tym przy użyciu plików CSV, aby uniknąć ponownego wpisywania danych. Pomoże to przeprowadzić migrację z innego menedżera bazy danych, np. drogi dostęp. Alternatywne miejsca docelowe: przenoszenie między aplikacjami Open Office. i jak eksportować z ooBase do CSV. Mam również ogólne wprowadzenie do plików CSV (Comma Separated Values). Separator nie zawsze jest przecinkiem. Jeśli chcesz korzystać z bazy danych Microsoft Access. Mam dla ciebie krótką notatkę. Wspaniałe rozszerzenie Report Builder firmy Oracle, wcześniej Sun Microsystems. Szybkie wprowadzenie do podstawowego użytku. strona zawiera również informacje o instalacji informacji. ale nie sądzę, abyś już tego potrzebował (myślę, że jest to teraz standardowy, wbudowany generator raportów). Rejestrowanie baz danych i tworzenie kopii zapasowych. Zapoznaj się z informacjami na temat tworzenia kopii zapasowej swojej pracy, jeśli nic więcej. Rejestrowanie pozostaje dla mnie lekką tajemnicą, ale ten tutorial rzuca trochę światła, mam nadzieję, że kładę ograniczenia na tabelach. Utrzymanie bazy danych wolnej od złych danych uniemożliwiających nieprawidłowe dane. ListBoxes i ComboBoxes. Dalsza pomoc w utrzymaniu tabel w stanie wolnym od nieprawidłowych danych. Uczciwość referencyjna, formularze i kwerendy z wieloma tabelami, używanie relacji Są to ważne pojęcia. a organizacja moich tutoriali na ich temat jest niedoskonała, dlatego stworzyłem przewodnik po przewodnikach, do którego prowadzi odnośnik. Jeden z nich tworzy bazę danych z dwiema tabelami i tworzy zapytania i formularze, aby wyodrębnić informacje z tabel. Ten samouczek nie zawiera żadnego raportu. wynikiem jest formularz, który gromadzi dane w jednym, łatwym w użyciu oknie. Wyświetlanie pól z wielu tabel w jednym zapytaniu. Korzystanie z połączeń. To jest niezwykły samouczek. Na początek zawiera wprowadzenie do kupowania i sprzedawania wezwań na giełdę i zakładów. Wygląda na większy projekt niż typowy w tych samouczkach. Jest długa, ale, mam nadzieję, warta. Jest również niezwykła, ponieważ zawiera link umożliwiający pobranie gotowej bazy danych. Baza danych z obrazami, część 1. i kilka ogólnych umiejętności. Pozornym celem tego samouczka jest pokazanie, jak zbudować bazę danych ze zdjęciami lub diagramami w jednym z pól. Nawet jeśli nie jesteś zainteresowany tym tematem, warto zapoznać się z samouczkiem, aby zapoznać się z ogólnymi punktami dotyczącymi projektowania formularzy, które zawiera. (Zaktualizowane dla ooBase 3.2.1 i ORB 1.2.1) Baza danych z obrazami, część 2. Rozszerza część 1, pokazującą, jak zbudować bazę danych, która nie zachowuje swoich obrazów wewnętrznie, ale jedynie przechowuje ścieżkę do obrazu, który pozostaje plik zewnętrzny do bazy danych. (Zaktualizowane dla ooBase 3.2.1 i ORB 1.2.1) Klucze podstawowe. Dalsze komentarze. Klucze złożone. Sumy kontrolne. Rozszerza komentarze wprowadzone w moim samouczku dotyczącym poziomu 1 na temat kluczy podstawowych. Kula po prawej stronie pomaga mi sprawdzić, czy wykonanie tych stron jest warte czasu. Jest to interaktywna gra, jeśli chcesz. (Musisz użyć przycisku wstecz w przeglądarce, aby wrócić tutaj po tym.) Jedyne informacje, które system zapisuje, to kiedy odwiedzający uzyskują dostęp do strony i gdzie ich ISP połączył je z Internetem. (W moim przypadku, to jest 60 mil od miejsca, w którym mieszkam, w tej chwili.) To przychodzi do mnie jako bezpłatna usługa z Revolvermaps. Jeśli wiesz, w jaki sposób wstawiać HTML do własnych stron internetowych, jest on łatwo dodawany. (Proszę nie uwzględniać kodu mapy rewolweru w tłumaczeniach tej strony.) Trzecia sekcja: Rozważ te po tym, jak czujesz się komfortowo z wieloma rzeczami w poprzednich sekcjach. Są to tematy peryferyjne lub trudne, wymagające pewnych doświadczeń z ooBase. Prosty raport: Wybrane rekordy i aranżacja ich do posortowania. Prosty wymóg. Nie jest to trudne. kiedy wiesz jak. Którego dokonasz, po przeczytaniu tego nieco nietypowego (dla samouczków na tej stronie) samouczka. (W tym ćwiczę mniej czytnika niż zwykle). Stworzymy małą bazę danych (dwa pola, sześć rekordów). Wybierz kilka rekordów z zapytaniem. I zaprezentuj je, posortowane (według raportu) w przyjaznym dla człowieka formacie. Kilka drobiazgów związanych z przygotowaniem raportu na końcu samouczka. Napisane 914. Funkcje (dodawanie, liczenie, minimum itd.) I grupowanie. Nie mój najbardziej dopracowany tutorial I maluję się w kącie lub dwóch. Ale jeśli zastanawiasz się, jak używać funkcji w zapytaniach, może ci to pomóc. A jeśli obaj będziemy w stanie opanować to wszystko, niektóre bardzo przydatne rzeczy staną się możliwe: Wyodrębnianie z bazy danych, na przykład, średnia punktacja 12-latków, którzy są w 7 klasie, kiedy próbują czasowego testu z matematyki. (Baza danych zawiera wyniki wielu dzieci. Kwerenda zawierałaby podział tabeli i wycinanie danych zgodnie z naszymi potrzebami). Zastosowane techniki otwierają drogę do znalezienia grupy rekordów, całkowitej (sumy), średniej, liczba, najwyższy rekord indywidualny, najniższy, odchylenie standardowe. A to tylko funkcje. Samouczek dotyczy także grupowania rekordów. Samouczek zawiera bazę danych do pobrania z przykładowymi danymi oraz wstępnie wpisane zapytania, formularze i raporty, które ułatwią Ci rozpoczęcie pracy. Dwie tabele w jednej formie. Użyj formularza. jedna forma. przeglądać rekordy w dwóch tabelach i edytować, dodawać, usuwać rekordy w tabelach. Podstawowa umiejętność. Nie powinieneś pracować bezpośrednio z tabelami. (Chociaż wiele z nich często się zdarza, mówiąc szczerze.) Westchnienie.) Przenoszenie danych między aplikacjami Open Office. Łatwiej niż możesz się obawiać Jest to jeden z tematów peryferyjnych. Kaskadowe selektory. z arkuszami danych. Formularz z arkuszem danych zawierającym pierwsze nazwiska. Wybierz jeden. Gdy to zrobisz, drugi arkusz danych w formularzu wyświetla wszystkich o tym imieniu w tabeli Osoby. Kaskadowe selektory: drugi poziom. Korzystanie z ListBox i ogólnie jest bardziej sprytny. Czy praca jest pierwsza bez makra. Następnie, kosztem makra LITTLE, ulepszamy to rozwiązanie. Nie obiecuję, że nigdzie indziej nie pojawi się nic związanego z makrem, ale postaram się zachować większość rzeczy związanych z makrami tutaj. Pociłam krew, aby zapoznać się z makrami i pokonać niektóre (stare) ograniczenia na (poprzedniej) granicy oo oo. Około dwóch tygodni po tym, jak Id skończył, dowiedziałem się o nowej wersji ooBase. Ograniczone testy sugerują, że pokonuje on ograniczenia. To jest Hurra, a nie jęk. (Cóż, trochę jęku.) Za to, że źle zaplanowałem swoją przygodę.) Z ooBase 3.1 możesz przechowywać makra w danym pliku. odb bazy danych. Możesz przechowywać makra w bazie danych, dla której są przeznaczone. Będziesz także mógł mieć obrazy w raportach. (Podnieś poważną uwagę, jeśli nadal używasz czegoś sprzed 3.1 Wykonałem kilka aktualizacji OpenOffice na przestrzeni lat, w systemie Windows, bez ubolewania, ale stosuj zwykłe środki ostrożności.) (W przypadku obrazów w raportach potrzebujesz również raportu Oracle Builder, wcześniej znany jako Sun Report Builder, lub SRB. Zrobiłem testy z wersją 1.1 Jak dotąd mogę uzyskać formularz do wyświetlania obrazów przechowywanych w bazie danych i obrazów, które mają tylko ścieżkę do nich przechowywaną w bazie danych. daleko, mogę dostać tylko raporty do wydrukowania obrazów poprzedniego sortowania Kolejną dobrą rzeczą w OO3.1 SRB 1.1 jest to, że wprowadzono opcję zachowania współczynnika do wyświetlania obrazów Makro programistów: zacznij od tych OOP i zdarzeń. ważny samouczek obejmujący podstawowe elementy i zasady związane z dowolnymi pracami makr z modułem Open Office.) Niektóre z tych materiałów pomogą ci zrozumieć praktyki, które stosuję podczas pracy z makrami, które nie są określone przez ogólne wymagania Open Gabinet. Nie jest to łatwa lektura, ale polecam ją tobie. Pierwsze kroki z makrami. Ważny samouczek, jeśli chcesz pracować z makrami w dowolnym module Open Office, lub zrozumieć materiał w dowolnym z moich innych samouczków makr. Prosty przycisk Hello World jest tworzony w celu zilustrowania różnych punktów. Wiele rzeczy wyjaśniono słowami jednej sylaby. Samouczek dla początkujących lub przegląd dla średnio zaawansowanych programistów. Różne myśli na temat wykorzystania makr. Niezbyt dobrze napisany, ale jeśli chcesz opanować używanie makr, praca na jego podstawie da ci dodatkową wiedzę. Między innymi w nim patrzymy na pracę z polem wyboru na dokumencie ooWriter. Ponownie: Wyjaśnione słowami jednej sylaby. Programowanie makr: drugi poziom. Uruchomienie niektórych przycisków za pomocą ooBasic. W tym samouczku udzielana jest mniejsza pomoc, musisz zrozumieć, co robisz. które możesz osiągnąć, wykonując powyższe samouczki, jeśli zajdzie taka potrzeba. Funkcje zdefiniowane przez użytkownika. Tworzenie nowych słów dla pracy Open Office, szczególnie ooCalc. W tym samouczku tworzymy funkcję, która działa z ceną podatkową czegoś, gdy znamy wcześniejszą cenę podatkową i stawkę podatkową. Kiedy już zrobimy rzeczy wyjaśnione w samouczku, jesteśmy w stanie po prostu umieścić takie rzeczy jak tkbWithTax (200,3) w arkuszu i uzyskać 206. Praca z plikami. Makro, które usunie jeden plik i skopiuje inny. Uwaga: ta praca dotyczy zamkniętych dokumentów znajdujących się na dysku, a nie plików znajdujących się w pliku. (Jeden z plików może być otwarty w momencie wywołania makra, ale kopiujemy tylko bieżącą kopię płyty, nawet niezapisane zmiany w pliku nie są kopiowane.) Właściwości dokumentu. To wygląda. bez znajdowania wszystkich odpowiedzi. sprawdzanie właściwości dokumentu, w którym przechowywane jest twoje makro. Po drodze przyjrzymy się niektórym dokumentom dostępnym dla programistów Open Office. API i ooBase. Programowanie makr: trzeci poziom. Dostęp do funkcji i procedur wewnątrz zewnętrznych bibliotek DLL. System Windows. DLL jest dostępny do użytku podczas wykonywania pierwszych kroków. Przykład został opracowany przy użyciu arkusza oOcalalc, ale uważam, że zasady są ogólne. Funkcja w bibliotece DLL nazywa się, zwraca ciąg znaków, który następnie wyświetlamy w komórce arkusza roboczego. Podprogram w bibliotece DLL umieszcza Hello World na ekranie w oknie komunikatu, gdy coś się dzieje w arkuszu kalkulacyjnym ooCalc w celu wywołania podprogramu. Makra z ooBase. Założono, że masz pewną wiedzę na temat pracy z makrami, które możesz uzyskać, pracując nad samouczkami powyżej Eksportowanie pliku CSV za pomocą kliknięcia przycisku: Dotyczy to nie tylko osób, które chcą eksportować plik CSV. Jeśli chcesz używać makr z ooBase, przeczytaj ten esej. Przeprowadzi Cię podstawowe umiejętności, korzystając z eksportu pliku do pliku CSV jako przykładu. Zaczyna się niemal od zera, ale jeśli korzystałeś już z makr w Open Office lub jesteś początkującym, dobrze byłoby przejrzeć przynajmniej dwa pierwsze tutoriale w tej sekcji o Makrach. Mówią o prostych makrach w Open Office. Wszystko, co się z nimi wiąże, będzie potrzebne do pracy z makrami w ooBase. i więcej Gdzie są makra Ten krótki esej omawia miejsce przechowywania makr i zawiera szczegółowe informacje na temat pokrewnego problemu ooBase. Instrukcje: Strony w tej sekcji zawierają krótkie opisy sposobu uzyskiwania informacji. Są one mniej szczegółowe niż te w poprzednich sekcjach. Coś, co możesz zrobić CANT. przynajmniej nie w Open Office: Uzyskaj dostęp do serwera MySQL na serwerach firmy hostingowej 1and1s. ale powiem ci, jak możesz korzystać z danych z takich baz danych na twoich stronach internetowych, za pośrednictwem PHP. Używanie dat w rekordach do wybierania rekordów. Jeśli baza danych zawiera daty, zapisane w typie daty, powstają pewne interesujące konsekwencje. To pokazuje, jak tworzyć zapytania do wyodrębniania rekordów na podstawie dat w nich zawartych. Używanie prostych plików tekstowych do dołączania wielu rekordów. Krótkie i słodkie. a proces ten działa całkiem nieźle. Wprowadź wiele rekordów w prostym pliku tekstowym (CSV) i wyślij te rekordy do tabeli w bazie danych, tj. Dołącz je. Przenoszenie danych z arkusza kalkulacyjnego do bazy danych. Zły samouczek - nie wyjaśnia, nie zrozumiesz, co robisz. ale może dać ci kliknięcie tej odpowiedzi, jeśli to wszystko, co chcesz. Utoruje drogę. Prosta lista mailingowa - tworzenie etykiet adresowych. Kolejny zły tutorial - nie wyjaśnia, nie zrozumiesz, co robisz. ale może dać ci kliknięcie tej odpowiedzi, jeśli to wszystko, co chcesz. Jak sklonować bazę danych Open Office. Klonowanie tabel danych, formularzy, zapytań, raportów i rejestrowanie klona. Udostępnianie danych. Jak przekazać kopie bazy danych innym osobom, jak korzystać z innego komputera. Połącz pola. Przekształć ciągi z dwóch lub więcej pól w jeden ciąg. Na przykład Jane i Smith - gt Jane Smith. Lub nawet Smith, Jane Radio przyciski formularzy. Przyciski radiowe to dobry sposób na ułatwienie użytkownikom wprowadzania tylko prawidłowych danych. Daje również przykład stopniowego rozwoju. narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć tam, gdzie chcesz być raczej wcześniej niż później. Mniej pośpiechu, więcej prędkości. Używanie DDE do przechowywania dokumentów w krokach. DDE to dojrzała technologia do wymiany danych między dokumentami, a Open Office ma ją w standardzie. Narysuj mapy z krajami w kolorach zgodnych z danymi na ich temat. Jest naprawdę łatwy sposób, aby uzyskać naprawdę imponujące wyniki Napraw problemy Linux Form Wizard. Wygląda na to, że problem polegał na tym, że Kreator formularzy z ooBase zainstalowanym przez Ubuntu w pewnym momencie. Problem może nadal istnieć. Łatwe rozwiązanie, ale poprawka może powodować inne problemy. Nie jestem ekspertem od Ubuntu, żeby o tym wiedzieć. ale nie widziałem innych problemów w ograniczonych testach. Stwórz pole Auto-inkrementujące. Używanie AutoValue do tworzenia pól, które są wypełniane przez komputer. Przydatny w przypadku kluczy podstawowych, numerów seryjnych itp. Zmień Auto-inkrement Początek. Czy masz pole z ustawieniem AutoValue true Chcesz zmienić numer, który będzie używany dla następnego rekordu To Jak ci powiedzieć. i jest to łatwe do zrobienia. Dyskusje: Poniższe strony są mniej skrótowe po naciśnięciu klawisza, mniej w wersji z żyłką. Są bardziej jak wykłady. Prawdopodobnie nie są tak proste lub przyjemne w czytaniu, ale warto je wypróbować. Są wymienione od łatwych do mniej łatwych i mniej krytycznych tematów. Podczas gdy jeden o typach danych nie jest szczególnie łatwy, jest szczególnie ważny Oczywiście, nie mogę być pewien, które są ważne dla twoich potrzeb. Mam nadzieję, że wszystkie one są użyteczne, krzyżując formularze z danymi z więcej niż jednej tabeli. Jeśli twoja baza danych zawiera więcej niż jedną tabelę, bardzo złym pomysłem jest dwukrotne wpisanie dowolnych danych, tj. Duplikowanie (masz nadzieję, że jest to jeden z problemów) w dwóch miejscach. Ten niepełny esej mówi trochę o tym i o tym, jak możesz umieścić dane z więcej niż jednej tabeli w jednej formie, aby połączyć to, co chcesz. Relacje i połączenia. Jak tylko twoje bazy danych mają więcej niż jedną tabelę. co nie powinno długo potrwać. naprawdę, naprawdę powinieneś zacząć ustawiać relacje w bazie danych. Wkrótce będziesz potrzebować złączeń. To nie jest to samo, ale różnice w mojej głowie ciągle się zacierają i mam nadzieję, że pomogę ci w walce z tym problemem. Pliki danych CSV. Krótkie, ogólne wyjaśnienie plików rozdzielanych przecinkami, czyli plików rozdzielanych przecinkami. przydatne do przenoszenia danych między aplikacjami. Specyfika korzystania z nich w Open Office (ogólnie) jest wyjaśniona w innym miejscu. specyfika importowania danych. eksportu. i przenoszenia danych między aplikacjami Open Office. Uruchom polecenie SQL bezpośrednio Analizuj SQL. ooBase jest (dla bazy danych) przyjazna dla początkujących. Nadchodzi jednak czas, kiedy jego pomoc staje na przeszkodzie. Następnie uruchom swój SQL bezpośrednio. Kogo to obchodzi. Gdy. Jak to zrobić. (Ta strona dotyczy jedynie użycia poleceń SQL w Bazie.) Napisałam gdzie indziej o używaniu serwerów My SQL Apache MySQL PHP Gotowy na wyzwanie (Ogromne wyzwanie). Chcesz użyć ooBase z darmową bazą wielu użytkowników (ooBase na jego własna nie jest przeznaczona dla wielu użytkowników.) Chcesz uzyskać dostęp do baz danych w sieci LAN lub w Internecie, ponownie używając ooBase na komputerze klienta Chcesz użytkowników o różnych i wąsko zdefiniowanych uprawnieniach Ten esej próbuje pomóc, ale nie jest to szybka lektura (Wzdłuż sposób, to także mówi o zabawie, jaką możesz mieć, tworząc dynamiczne strony internetowe za pomocą PHP.) Tylko serwer baz danych MySQL z Open Office jako klient, lub front end: To też byłoby wyzwanie, choć nie do końca wyzwanie poprzednia przygoda MySQL to darmowy, wieloplatformowy, wieloplatformowy serwer bazodanowy, który umożliwia dostęp do serwera MySQL przez Internet. (ooBase na własną rękę nie jest przeznaczony dla wielu użytkowników ani nie jest przystosowany do zdalnego dostępu.) Zestaw stron wyjaśniających bardzo wiele na temat tworzenia serwera MySQL W lutym i marcu 2017 r., I przejdź dalej niż niektóre z moich wcześniejszych wysiłków na ten temat. Opanuj to, co w nich jest, a dobrze zrobisz, aby być gotowym na wielkie wyzwanie, jakim jest rozpoczęcie instalacji Apache MySQL PHP, o której wspomniałem wcześniej. Case Studies: Przykłady baz danych wypełniających określone potrzeby. Również studia przypadków elementów projektowania baz danych. Nie patrz na tematy tych studiów przypadku i powiedz, że lista numerów telefonów Nie muszę robić listy telefonicznej. Wszystkie ilustrują ogólne punkty, a wszystko to może dać Ci to dobre myśli. Jeśli szczęśliwie się stanie, że trzeba skonfigurować listę numerów telefonów, dobrze i dobrze, jednak starałem się osiągnąć ogólniejszą przydatność, jak pisałem studium przypadku. W każdym czytacie o decyzjach podjętych w celu rozwiązania konkretnego problemu. Czytasz o narzędziach, których używałam. Powinieneś zabrać pomysły przydatne w wielu bazach danych. na przykład baza danych, którą próbujesz stworzyć dzisiaj Podstawowy projekt klucza: Sztuczki handlu. Omówienie klucza podstawowego, który zaprojektowałem dla tabeli Książek bazy danych, której faktycznie używam. (Chodzi o zbiór książek.) Wiele ogólnie stosowanych punktów. Historia rodziny: baza danych przodków. Praca w toku, ale znaczące elementy bazy danych do wylania tego, co wiesz. i jak ty to wiesz. o ludziach z przeszłości. Małżeństwa, dzieci, ważne daty itd. Listy powiązane, DNA, historia rodziny. Ten esej trochę różni się od większości na stronie. Mówi (wyczerpująco) o problemie. i robi pewne postępy w analizowaniu, jak go rozwiązać. Ale pełne rozwiązanie Open Office Base nie jest jeszcze dostępne. Mam nadzieję, że ktoś może wysłać rozwiązanie. Do tego czasu esej pozostaje cennym ćwiczeniem w analizie danych i ich kodowaniu. Dane wypełniałyby matrycę, ale słabo. Dane mogą najlepiej zostać zapisane na połączonej liście. Czy taka konstrukcja może być przechowywana w RDBMS Cała sprawa pojawiła się po drodze do zaprojektowania bazy danych dla dopasowania DNA do celów badań historii rodziny. Departament Pojazdów Samochodowych - w raju. Ta baza danych stanowi podstawę dla innych samouczków. Baza danych można pobrać. Ma cztery tabele z ustalonymi relacjami. Jest to podstawa systemu zarządzania danymi dla hipotetycznej policji drogowej z wysp karaibskich. Formularz z dwoma podformami. Skromna mała rzecz. W kontekście małej bazy danych zawierającej informacje o roślinach tworzony jest formularz z dwoma podformami. Roczne oddanie na cele charytatywne. Baza danych do śledzenia darowizn na godne przyczyny. Żadna nauka o rakietach nie jest dość podstawowym systemem. Inwestowanie na giełdzie. Uwagi do bazy danych, która śledzi istotne dane dla inwestora giełdowego. Mam również nadzieję, że interesują się nowicjusze prywatni inwestorzy, aby uzyskać ogólne informacje na temat zapisów, które należy zachować. Przykład z prawdziwego świata. Opis dość chaotycznej pracy wykonanej w celu zaspokojenia niektórych rzeczywistych potrzeb świata. Uczestnictwo w projekcie. Baza danych śledząca osoby pracujące nad grupą projektów. Przydatny jako ilustracja posiadania linii informacji dla wielu podmiotów i innych rzeczy. Możesz pobrać bazę danych, jeśli chcesz. Jeszcze nie ukończone. ale opis tabel, przydatny sam w sobie, jest. Nazewnictwo części: Niektóre ilustracje do obsługi wielu innych stron na tej stronie. Są czytelne i często łączone, szczególnie w tutorialach wprowadzających. (A więc, Hagop Merjian, pamiętam coś z lekcji angielskiego 40 lat temu ... Cóż, przypomniałem sobie bity) Dla tych z Was, którzy nie znają Henry Reeds Naming of Parts. to jest warte odwiedzenia. Napisałem o doświadczeniu żołnierzy podczas II Wojny Światowej, choć muszę przyznać, że pamiętałem je jako pochodzące z Wilfred Owen i I wojny światowej. Prawdopodobnie może odnosić się do prawie każdego życia żołnierzy z kilkoma zmianami). Ale ty, łagodny czytelniku, prawdopodobnie nie jesteś żołnierzem, więc nie będę tutaj zanurzał się w palach obrotowych, których w twoim przypadku nie masz ani czegokolwiek innego nie masz. 819581958195v v v v v8195 - - - 8195. Części 8195topics. 8195- - -81958195v v v v v ooBase główne okno menedżera projektu. Omówienie głównego okna, z którego zwykle zarządzasz jakimkolwiek projektem ooBase. Niektórzy użytkownicy baz danych ooBase skonfigurowanych przez innych mogą być bardziej zaznajomieni z interfejsem Switchboard, ale większość użytkowników będzie normalnie pracować w opisanym tutaj oknie, które zazwyczaj określam jako główne okno menedżera projektu ooBase. Przycisk włączania trybu projektu i okno Nawigatora formularzy. Dwa ważne narzędzia dla projektanta. Nie mylisz nawigatora formularza z bardziej ogólnym nawigatorem, który możesz uruchomić za pomocą klawisza F5. OGÓLNY Samouczek systemu Open Office Samouczek: Jest kilka rzeczy, które są kontrolowane w całej gamie modułów Open Office. Konfigurowanie funkcji wykonywania makr Bezpieczeństwo jest ważne. Ten link prowadzi do kilku uwag o tym, jakie są makra i jak ustawić poziom bezpieczeństwa instalacji Open Office. (Ten temat jest ważny, nawet jeśli nie wiesz o użyciu makr.) Samouczek Open Writers: chcesz mieć wiele linijek w dokumencie Writera Więc masz trochę na środku strony z inną liczbą kolumn Łatwe, gdy wiesz, jak to wytłumaczyć ten samouczek na stronie w programie Open Office Writer. Dalsze komentarze: Baza danych dostarczana z OpenOffice, wersja 2 (i wyższa) wykonuje typowe zadania z bazy danych i jest tak łatwa w użyciu, jak każda inna porównywalna moc. Akceptuje SQL. Zobacz artykuły powyżej, aby uzyskać pomoc w opanowaniu ooBase. Zapomnij o jakichkolwiek doświadczeniach związanych z Adabasem, które pojawiły się w komercyjnej wersji OpenOffice 1. Baza danych OpenOffice w wersji 2, ooBase, nie ma związku i NIE została przeniesiona do wersji 3. Pamiętaj: cały pakiet OpenOffice, będący open source, jest za darmo, w tym oobase. (You will also see ooBase referred to as Base.) The OpenOffice suite is available not only for Windows, but also for Macs and Linux. I have been using it on Ubuntu. In fact I am doing more and more on Ubuntu. what a wonderful feeling it is to be getting away from being in the thrall of Microsoft. If the day comes when I decide to turn off all of my Windows boxes, there will be things I miss, but for wordprocessing, spreadsheets, databases (and some other apps), when I turn to my Linux box, I wont even know it isnt Windows. Ill still be using the applications I was using on Windows. (Firefox has my browsing activities in the same happy circumstances.) Speaking of the wonderful world of open source programs, have you tried the open software and open hardware Arduino microcontroller. A lot of fun, if you like tinkering with electronics. And if you are only into software, theres the multi-platform Pascal called FPC, which I promote at the same page as my Arduino material. FPC comes in versions for Window, Linux, and Macs. With OpenOffice 2, you get a free, capable, useful database program. It derives from an existing product, HSQL. To quote from hsqldb. org : Our group was formed in 2001. We have. released six new versions of the database (RDMS) since April 2001. The project enjoys a top 50 ranking among all SourceForge projects (100,000) with over 1,000,000 downloads. (HSQL is) completely free to use and distribute under our licenses, (which are) based on the standard BSD license. And (adapted) from (an earlier version of) what used to be at. openoffice. orgproductbase. html. (that page may be slow to load.) With BASE, you can. Create new tables for your data - and also change them as your needs change Maintain indexes on the tables to make data access faster View a table in an editing grid and add, change, and delete records Produce impressive reports from your data (Report Wizard) Create instant database applications (Table Wizard) Using BASE, not only can you browse your data, but also. Perform single or multi-column sorts View subsets of your data with simple (one-click) or complex (logical query) filters Create powerful queries to show your data in new ways, including summaries and multi-table views Produce reports in a wide variety of formats, using the Report Wizard or Oracles Report Builder, previously known as the Sun Report Builder, or SRB BASE includes a full version of the HSQL database engine, storing data in XML files. It can also access dBASE files natively for simple database work. For more advanced requirements, BASE supports many popular databases database natively (Adabas D, ADO, Microsoft Access, MySQL), or any database through industry-standard ODBC and JDBC drivers. It also supports any LDAP compliant address book, as well as common formats such as Microsoft Outlook, Microsoft Windows, and Mozilla. (N. B. In the case of at least Access, that support includes access to tables within the database, but excludes any capability to run Access macros, forms, reports. But thats a glass more than half full, if you think about it. Editorial Philosophy I dislike fancy websites more concerned with a flashy appearance than for good content. For a pretty picture, I can go to an art gallery. Not everyone has fast broadband. I present this material in a format aimed at to helping you USE it. There are two aspects to that: The way it is split up, and the way it is posted. Details at my page about how the material is split up and how it is posted . Please remember the material is copyright. (TK Boyd, 2006 and later) The procedures in the page just cited are suggested only for convenient personal use of the material, however, also. Feel free to use this information in computer courses, etc, but a credit of the source, quoting the URL, would be appreciated. If you simply copy the pages to other web p ages you will do your readers a disservice: Your copies wont stay current. Far better to link to the original pages, and then your readers will see up-to-date versions. For those who care - thank you. I have posted a page with more information on what copyright waivers I extend, and suggestions for those who wish to put this material on CDs, etc. (There is at least one prison using the material for inmate education. Situations do exist where good internet connections are not possible) Translations are welcomed. Tell me about yours, so I can post links to it. (More information at the page about copyright waivers.) Other resources: When I started this in early 2006, I was new to OpenOffice, but not new to computers, or to writing tutorials on the web. I find online forums are the most helpful source of help to me. I have a page with my current forum recommendations for you. There are other OpenOffice tutorials out there that I would commend to you. (Im assuming that you didnt find what you wanted on my page about manuals for ooBase. you should probably start there, if you havent seen it already.) For ooBase, try the following. Of course, you should read OpenOffices own Getting Started With ooBase (PDF document). although, sadly that may well be dated. the page was still headed Getting Started with OpenOffice. org 2.x when I checked it in June 2018, and Base has been in version 4 for a long time, and there are big differences between Base 2.x and Base 4.x. Andrew Pitonyak has a site with help on ooBase. and other Open Office topics, and other topics For general OpenOffice tutorials, try the following. The following will give you links to a bunch of good OpenOffice material, much more than ooBase. Open Offices own Documentation Project articles. (That page may be slow to load.) And the material is available in many languages. Personally, I find the material hard to navigate, perhaps suffering from committee-itis. but their is Good Stuff there, if you dig. Maybe you wont even feel as frustrated as I was my aversion probably just a matter of style. But I should also add that it comes from the same stable as the badly dated Getting Started. mentioned above, as does the manual on the programming language I mention next. For the manual for OpenOffices programming language, and the API to OpenOffice, go to. For Other Good Stuff, go to. There is an excellent, and active, forum for Base, as one of the sub-boards at forum. openoffice. org Reference SQL commands available: Summary at hsqldb. org. just one chapter of many with Base relevant information. Tutorials on Open Offices spreadsheet: Calc help from About Please dont ask for a link from here to your site unless a) your site already has a link to this site, and b) the Wayback Machine will show me that your site has been up for more than two years. And if you liked what you found here, or want different things, here are some more pages from the editor of these tutorials. The homepage of Sheepdogsoftware. co. uk.. my biggest site. (Apologies if the FrmFdb I added to that link causes your browser problems. Please let me know, if so It is there to help me learn my visitors preferences.) Using the Arduino Microprocessor. These things are Just Too Much Fun, if you have even a little bit of Geek. You dont need a lot of money. Check out the introduction, anyway Introduction MicroLan: a powerful family of devices for sensing and control. This is not consumer-level stuff, but neither is it not beyond the means of enthusiastic amateurs. I also have tutorials for you about programming 1-Wire (tm) chips and devices for MicroLans (tm). Search the ooBase tutorials. Results will open in new page. (You will have to use other searches to check all of my online material. Or my index pages, e. g. the one for SheepdogSoftware. co. uk .) Ad from pages editor: Yes. I do enjoy compiling these things for you. I hope they are helpful. However this work doesnt pay my bills. If you find this stuff useful, (and you run an MS-DOS or Windows PC) please visit my freeware and shareware page, download something, and circulate it for me Links on your page to this page would also be appreciated To email this pages editor, Tom Boyd. Editors email address. Suggestions welcomed Page tested for compliance with INDUSTRY (not MS-only) standards, using the free, publicly accessible validator at validator. w3.org Mostly passes. There were two unknown attributes in Google button code, and one in the Revolvermaps code. Sigh. One last bit of advice: Be sure you know all you need to about spyware. P a g e. E n d s. Pivot Tables for Microsoft Excel 2007 One of the most under-utilized tools in Excel is Pivot Tables. This section is intended to help you better understand their use. Imagine an Excel worksheet of sales figures with hundreds or thousands of rows of data. The worksheet lays out all the data about salespeople in two countries and how much they sold on individual days. But its a lot of data to deal with listed in row after row and divided into multiple columns. How can you get information out of the worksheet How can you make sense out of all of this data Who sold the most overall Who sold the most per quarter or per year Which country has the most sales You can get answers to all these questions with PivotTable reports its like turning a mob into a marching band. A PivotTable report turns all that data into small, concise reports that tell you exactly what you need to know. Save and unzip the files below to a folder of your choice. Then, open the Word document for reference as you perform tasks in each workbook. Office 2007 Files Office 97-2003 Files

No comments:

Post a Comment